Rodzice
Ten tydzieńTen tydzień3219
Home Aktualności Wycieczka do Warszawy - zwiedzania PGN Narodowy

Wycieczka do Warszawy - zwiedzania PGN Narodowy

W dniu 15 marca uczniowie klas 0, 1 i 2 pod opieką wychowawców: p. Mirosławy Ufnal, p. Barbary Janus, p. Krystyny Ołdak oraz p. Agnieszki Stachurskiej, wyjechali na wycieczkę do Warszawy celem zwiedzania PGN Narodowy (dawniej Stadion Narodowy). Tam odbywają się mecze, koncerty gwiazd, międzynarodowe wystawy, półmaratony, targi, spotkania religijne (Rekolekcje Narodowe).

Podróż do Warszawy minęła wygodnie, szybko i bezproblemowo. Z lekkim niepokojem myśleliśmy jedynie, czy zwiedzanie PGN Narodowego i wystawy klocków lego będzie na tyle interesujące dla dzieci, że cztery godziny pobytu w jednym miejscu nie będzie dla nich nudne.

Po przyjeździe na miejsce, przy recepcji Stadionu czekała na nas sympatyczna pani Wioleta, która została na dwie godziny naszym przewodnikiem (dzięki uprzejmości p. Dyrektor ds. organizacji, promocji na prośbę wychowawców dzieci nie płaciły za bilety wstępu).

Spacer rozpoczęliśmy od zwiedzania trybun, gdzie mogliśmy poczuć się jak prawdziwi kibice i wysłuchaliśmy wielu ciekawostek na temat tego obiektu. Zwiedziliśmy m.in. szatnię Narodowej Reprezentacji, wejście na płytę główną stadionu, miejsce rezerwowych piłkarzy. Największe wrażenie zrobiła na nas oczywiście szatnia Narodowej Reprezentacji, gdzie mogliśmy usiąść na miejscach najlepszych polskich piłkarzy, a nawet dotknąć ich oryginalnych koszulek. Dalsza część zwiedzania poprowadziła nas ruchomymi schodami i windami do wielu ciekawych miejsc i sal. W pięknej i dużej sali konferencyjnej przeprowadziliśmy "konferencję prasową". Dzieci usiadły za stołem konferencyjnym oraz na auli, by wcielić się w role dziennikarzy, sportowców, trenerów. Odwiedziliśmy też strefę VIP-ów: salę z wygodnymi, czerwonymi kanapami z widokiem na płytę boiska, oraz ogromnym żyrandolem z kryształami Swarovskiego. Byliśmy jeszcze w kaplicy wielowyznaniowej, która na co dzień nie ma żadnych elementów wystoju religijnego, oraz w sali medialnej dla dziennikarzy z doskonałym dostępem do internetu przeznaczonej do transmisji telewizyjnych, radiowych, portali internetowych.

Dwugodzinne zwiedzanie PGE Narodowego zakończyliśmy pobytem na najwyższym trzecim poziomie, pod samą kopułą otwieranego dachu, z olbrzymim telebimem. Tam obejrzeliśmy trybuny prasowe dla komentatorów i bezpośrednich sprawozdawców meczów i różnych imprez.

W drugim etapie pobytu na PGE Narodowy zwiedziliśmy Międzynarodową Wystawę Budowli z Klocków Lego "Inwazja Gigantów". Wystawa ta to ponad 100 makiet, 15 tirów klocków i sprzętu, setki eksponatów, budowle złożone z 10 milionów klocków.

Imponujące budowle przedstawiały m.in. w skali 1:1 sylwetki najlepszych sportowców, gwiazd sportu (m.in. Roberta Lewandowskiego, Agnieszki Radwańskiej, Marcina Gortata), sylwetki naukowców, kompozytorów (Mikołaja Kopernika, Fryderyka Chopina, J.S. Bacha). Mogliśmy podziwiać najpiękniejsze i największe budowle architektoniczne, m.in. budowany przez ponad 6 lat Kapitol Stanów Zjednoczonych z 1 miliona 236 tysięcy klocków, 45 000 okien, 1000 mini figurek. Chłopcom bardzo podobał się Batmobil w skali 1:1 złożony z 900 tys. klocków, Diabelski Młyn, czy współczesne miasteczko. Obejrzeliśmy też wystawy scen z bajek i baśni, Human Body, Transformersy.

W tej części wycieczki najlepszą i budzącą najwięcej radości była zabawa w strefie Fun Parku - strefie zabaw klockami lego. Dzieci mogły bawić się na zjeżdżalni samochodów, Brick Wall (ścianie do "pisania" klockami), strefie gier na Play Station 4, klockami gigantami i tysiącami różnych klocków. Pół godziny zabawy to było zdecydowanie zbyt mało czasu, aby zaspokoić dziecięce wyobrażenia i kreatywność w budowaniu.

Powrót do Strachówki upłynął bezpiecznie i bez przeszkód. Możemy śmiało powiedzieć, że zdecydowanie była to super przygoda. Polecamy taką wycieczkę wszystkim: i dużym, i małym, a nawet dorosłym, bo PGE Narodowy robi ogromne wrażenie na wszystkich, bez względu na wiek.