Rodzice
Facebook
Udostępnij
LICZNIK ODWIEDZIN
862102
DzisiajDzisiaj163
WczorajWczoraj914
Ten tydzieńTen tydzień163
Home Realizowane projekty Laboratorium Praktyki Edukacyjnej Laboratorium edukacyjne – spotkanie trzecie

Laboratorium edukacyjne – spotkanie trzecie

4 marca odbyło się trzecie spotkanie nauczycieli, którzy uczestniczą w programie „Laboratorium praktyki edukacyjnej”. Prowadziły je nasze trenerki, opiekunki szkoły Magda Swat-Pawlicka i Magda Jurewicz. W planie spotkania było podsumowanie działań z miesiąca, omówienie pracy z wybranymi uczniami, wypracowanie odpowiedzi na pytanie, co to znaczy uczeń zaangażowany i opracowanie planu działań na kolejny miesiąc.

 

Nauczyciele pracowali w dwóch zespołach; uczący w klasie I gimnazjum i uczących w klasie V. Bardzo ciekawe były uwagi na temat działań i ich efektów w odniesieniu do konkretnych uczniów. Zostały przypomniane również sposoby monitorowania naszych działań, którymi posługujemy się w „Laboratorium” OK-obserwacja, spacer edukacyjny, nagrywanie lekcji. Mając przed oczami główny cel, który nakreśliliśmy sobie na samym początku „Zwiększanie zaangażowania uczniów i ich odpowiedzialności za uczenie się poprzez doskonalenie pracy wg Ok - ejowskich zasad prowadzenia lekcji” definiowaliśmy pojęcie „zaangażowany uczeń”. Była to bardzo interesująca dyskusja. Zespoły opracowały plan pracy na najbliższy miesiąc według precyzyjnie określonych pytań. Co chcemy osiągnąć? Czyli cel i kryteria jego sukcesu. Jak chcemy to zrobić? Za pomocą jakich metod i narzędzi? Po czym poznamy, że to co robimy przynosi efekty? Czyli określenie dowodów i sposobów monitorowania? A wszystko to, nasze doświadczenia i refleksje, mamy spisywać przed zbliżającą się PAPĄ, czyli polsko-amerykańską letnią szkołą dla nauczycieli.

 

Spotkanie skończyło o 19:30 trwało ponad cztery godziny, a nauczyciele umówili się na kolejne w środę, aby doprecyzować plan działań.

Jestem pełna podziwu dla ich wysiłku i zaangażowania.

 

Dyr Grażyna Kapaon

 

 
Facebook Slide Likebox