Rodzice
Facebook
Udostępnij
LICZNIK ODWIEDZIN
712113
DzisiajDzisiaj109
WczorajWczoraj586
Ten tydzieńTen tydzień109
Home Realizowane projekty Laboratorium Praktyki Edukacyjnej Rozwijanie uczenia się i nauczania w profesjonalnej szkole

Rozwijanie uczenia się i nauczania w profesjonalnej szkole

Nasza szkoła drugi rok jest w gronie wybranych, dziewięciu szkół z Polski, które pracują w programie „Laboratorium praktyk edukacyjnych” prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej. W dniach 23-25 stycznia 2014 liderki programu pani Emilia Badurek, Beata Kotarba i dyr. Grażyna Kapaon wzięły udział w ogólnopolskiej konferencji „Rozwijanie uczenia się i nauczania w profesjonalnej szkole” . Konferencję poprzedziło spotkanie robocze naszych liderek z trenerkami CEO w sprawie prezentacji szkoły na konferencji.

W Serocku spotkali się przedstawiciele kilkudziesięciu szkół z Polski. Konferencję rozpoczął wykład wprowadzający dyrektora CEO Jacka Strzemiecznego na temat szkoły jako organizacji uczącej się i budowania kultury szkoły opartej na współpracy nauczycieli, warunkującej uczenie się uczniów. Wykład dotyczył zależności między nauczycielem a uczniem a treściami nauczania. Rdzeniem nauczania jest uczenie się uczniów. Jego poprawa wymaga poprawy jakości nauczanych treści, poprawy jakości samego nauczania i zadań edukacyjnych stawianych przed uczniem. Służą temu procedury OK-obserwacja, nagrywanie lekcji, obserwacja wybranych uczniów, spacer edukacyjny, analiza prac uczniowskich. Szkoły laboratoryjne przygotowały, krótkie prezentacje wprowadzające o kluczowych procedurach SUS oraz prezentacje swoich doświadczeń w prowadzaniu danej procedury w swojej szkole. Nasze wystąpienie dotyczyło analizy prac uczniowskich. Tym zajmujemy się w bieżącym roku, w programie „Laboratorium”.

Drugi dzień konferencji rozpoczął prof. Jan Potworowski. Niezwykle ciekawy warsztat połączony z mini wykładem dotyczył taksonomii SOLO. Następnie w trzech grupach uczestnicy poznawali procedurę analizy prac uczniów, obserwacji wybranej grupy uczniów i nagrywanie lekcji. Dzień zakończył się wieczorem filmowym dla chętnych. Obejrzeliśmy oczywiście film o edukacji.

Trzeciego dnia w grupie szkół laboratoryjnych zastanawialiśmy się nad tym, jak pomóc innym we wprowadzaniu tych procedur do szkoły.

Podczas konferencji usłyszeliśmy wiele bardzo dobrych opinii o naszej pracy, a prezentacja była „świetna”.

Dyr. Grażyna Kapaon

 

Opinie nauczycieli innych szkół na temat analizy prac, którą przeprowadzamy w ramach programu laboratorium:

 

 

 

 

 

 

 
Facebook Slide Likebox