Rodzice
Facebook
Udostępnij
LICZNIK ODWIEDZIN
756604
DzisiajDzisiaj300
WczorajWczoraj476
Ten tydzieńTen tydzień776
Home Realizowane projekty

Realizowane projekty

Współpraca i wiedza: zajęcia z native speakerem

Uczestnicy zajęć dodatkowych z języka angielskiego, a dokładnie grupa gimnazjalistów przeszła dzisiaj istny chrzest bojowy. W ramach zajęć projektowych, odwiedził dzisiaj naszą szkołę Kanadyjczyk – Ken Scardina. To pierwsze z planowanych czterech spotkań.

Bez podręczników, bez słowników, być może z translatorem google (;-)) potoczyła się rozmowa w języku angielskim. Był to swego rodzaju egzamin praktyczny. Wszystko to, co stanowi oddzielne tematy lekcyjne nagle stało się niezbędne tu i teraz, już.

Więcej…

 

Wyjazd do teatru

1 kwietnia uczniowie klas szóstych zmagali się z pierwszym tak poważnym egzaminem w życiu. Ale dla dziesięciorga uczniów z klas IV – VI był to dzień przeżyć teatralnych. Po raz pierwszy grupa uczniów szkoły podstawowej uczestniczących w zajęciach dodatkowych rozwijających kompetencje kluczowe - zajęciach ze świadomości i ekspresji kulturalnej w ramach Projektu "Współpraca i wiedza kluczem do sukcesu" pojechała na przedstawienie do Teatru Buffo do Warszawy.

Więcej…

 

"Romeo i Julia" w Buffo

1 kwietnia 2014 r. grupa młodzieży Gimnazjum biorąca udział w zajęciach dodatkowych rozwijających kompetencje kluczowe - zajęciach ze świadomości i ekspresji kulturalnej w ramach Projektu „Współpraca i wiedza kluczem do sukcesu” pojechała do warszawskiego Teatru Buffo na musical „Romeo i Julia”. Młodzież była pod opieką pani Mirosławy Ufnal i Renaty Ołdak. Spektakl rozpoczynał się o godzinie 1900, a więc, że przezornie wyjechaliśmy ze szkoły wcześniej, przed przedstawieniem mieliśmy czas na spacer po parku w okolicach budynku Sejmu RP (właśnie z tego spaceru są zdjęcia, w teatrze się nie udało).

Dramat Szekspira, jak się okazało, był tylko inspiracją dla polskich twórców spektaklu, którzy dokonali bardzo swobodnej parafrazy oryginału. Sztuka z muzyką Stokłosy, w reżyserii choreografa Janusza Józefowicza z dość odważnym polskim tekstem zrobiła jednak na młodzieży dość duże pozytywne wrażenie, bo to mimo wszystko ciągle opowieść o romantycznej miłości i konflikcie pokoleń zakończona na dodatek wspólnym samobójstwem kochanków – to musi wzruszać, no i jeszcze ta muzyka…

Prawie jednogłośnie J uznaliśmy wyjazd za udany!

Renata Ołdak

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

 

 

Zajęcia matematyczno-przyrodnicze (SP)

Na zajęcia matematyczno – przyrodnicze dla szkoły podstawowej uczęszcza 16 osób z klas IV – VI. Uczniowie poznali czynniki pogodowe i systematycznie prowadzą dziennik pogody. Na jego podstawie sporządzają diagramy przedstawiające temperaturę w kolejnych dniach miesiąca oraz wykresy ciśnienia atmosferycznego. Uczą się obliczać średnią dla danego miesiąca. Wykonali też „domowy” barometr.

W ramach zajęć uczniowie poznawali rośliny doniczkowe wyszukując ich nazwy, rodzinę, kraj pochodzenia, wymagania. Wykonali również komputerowo piękne tabliczki do kwiatów.

Zabawy i doświadczenia ze światłem były dla dzieci doskonałą lekcją pozwalającą im na podstawie przeprowadzonych ćwiczeń wywnioskować, jak rozchodzi się światło, kiedy ulega załamaniu, odbiciu, w jaki sposób ulega rozszczepieniu. Uczniowie byli szczególnie zaintrygowani sztuczkami z wodą i monetą.

Poprzez zabawę i doświadczenie dzieci dowiedziały się nieco o tarciu i napięciu powierzchniowym. Wyjaśniły, dlaczego woda nie wylewa się z odwróconej szklanki przykrytej kartką, jak zdjąć obrus nie przestawiając naczyń, dlaczego nie wszystkie przedmioty toną.

 

Mocno pobudziły ciekawość uczniów zajęcia z mikroskopem. Uczniowie poznali jego budowę, uczyli się samodzielnie oglądać trwałe preparaty roślinne. Bardzo dobrze poradzili sobie z wykonaniem nietrwałego preparatu z łuski cebuli. Dużym wyzwaniem było dla nich narysowanie oglądanego pod mikroskopem preparatu, ale i z tym zadaniem niektórzy poradzili sobie doskonale.

Kolejne zajęcia i kolejne emocje przed nami. Zaczynamy projektować i urządzać ogród.

******

Kolejne zajęcia matematyczno-przyrodnicze dla uczniów szkoły podstawowej już za nami. Projektowanie i rysowanie ogrodu w skali było dla dzieci dużą frajdą, ale też wyzwaniem, bo musiały przeliczać wymiary rzeczywiste na odpowiadające im wymiary odpowiednio zmniejszone. Mimo początkowych trudności, poradziły sobie doskonale. Nasionka kwiatów jednorocznych wysiane i opisane. Teraz tylko wystarczy podlewać i patrzeć, jak rosną. A w tak zwanym międzyczasie poznajemy rodzaje zegarów słonecznych i zasadę ich działania. Dzieci wykonały zegar pionowy z gotowego szablonu i narysowały tarczę zegara poziomego.

Izabela Gadomska

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

 

 

PIŁKA NOŻNA CIUT NA WESOŁO

Któregoś dnia, kiedyś tam, wcale nie tak dawno temu, może tydzień temu, może dwa, ale najprawdopodobniej w tamtym tygodniu, w piątek, może w czwartek, chłopcy z gimnazjum – w sumie ja też kapkę – wpadliśmy na pomysł zorganizowania takich małych mistrzostw szkoły w piłkę nożną. Celem tychże mistrzostw miało być wyłonienie najlepszej klasy w szkole, dobra zabawa oraz zmierzenie się z innymi drużynami, z którymi zazwyczaj chłopcy nie grają na lekcjach wychowania fizycznego, co czyni samą grę bardziej żywą, dynamiczniejszą, zaciętą.

Więcej…

 
Więcej artykułów…
Facebook Slide Likebox