Rodzice
Facebook
Udostępnij
LICZNIK ODWIEDZIN
954940
DzisiajDzisiaj293
WczorajWczoraj883
Ten tydzieńTen tydzień2025
Home Realizowane projekty

Realizowane projekty

Zajęcia dodatkowe z języka polskiego

W ramach programu „Współpraca i Wiedza” od października 2013 roku odbywają się dodatkowe zajęcia z języka polskiego. Prowadzi je p. Emilia Badurek we wtorki w godz. 15:00 – 16:30. Uczennice utrwalają na nich zasady orografii, poznają tajniki gramatyki, poprawiają sprawność techniki czytania i czytania ze zrozumieniem. Poznają też teksty klasyki literatury dla dzieci, które stają się punktem wyjścia do ćwiczeń językowych i stylistycznych. Uczniowie otrzymali bezpłatnie książeczki- ćwiczenia „Ortograffiti Mix dla klas IV-VI”, pracują także z grą komputerową „Gry ortomagiczne”, w planach mamy jeszcze wykorzystanie innych pomocy, takich jak gry edukacyjne, pomoce metodyczne dla nauczyciela.

Czy uczestnicy poprawią wyniki w nauce? Pokażą to testy na zakończenie, których wyniki zostaną porównane z wynikami testu rozwiązywanego w pierwszym dniu zajęć.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Emilia Badurek

 

 

Współpraca i wiedza: zajęcia z native speakerem

Uczestnicy zajęć dodatkowych z języka angielskiego, a dokładnie grupa gimnazjalistów przeszła dzisiaj istny chrzest bojowy. W ramach zajęć projektowych, odwiedził dzisiaj naszą szkołę Kanadyjczyk – Ken Scardina. To pierwsze z planowanych czterech spotkań.

Bez podręczników, bez słowników, być może z translatorem google (;-)) potoczyła się rozmowa w języku angielskim. Był to swego rodzaju egzamin praktyczny. Wszystko to, co stanowi oddzielne tematy lekcyjne nagle stało się niezbędne tu i teraz, już.

Więcej…

 

Wyjazd do teatru

1 kwietnia uczniowie klas szóstych zmagali się z pierwszym tak poważnym egzaminem w życiu. Ale dla dziesięciorga uczniów z klas IV – VI był to dzień przeżyć teatralnych. Po raz pierwszy grupa uczniów szkoły podstawowej uczestniczących w zajęciach dodatkowych rozwijających kompetencje kluczowe - zajęciach ze świadomości i ekspresji kulturalnej w ramach Projektu "Współpraca i wiedza kluczem do sukcesu" pojechała na przedstawienie do Teatru Buffo do Warszawy.

Więcej…

 

"Romeo i Julia" w Buffo

1 kwietnia 2014 r. grupa młodzieży Gimnazjum biorąca udział w zajęciach dodatkowych rozwijających kompetencje kluczowe - zajęciach ze świadomości i ekspresji kulturalnej w ramach Projektu „Współpraca i wiedza kluczem do sukcesu” pojechała do warszawskiego Teatru Buffo na musical „Romeo i Julia”. Młodzież była pod opieką pani Mirosławy Ufnal i Renaty Ołdak. Spektakl rozpoczynał się o godzinie 1900, a więc, że przezornie wyjechaliśmy ze szkoły wcześniej, przed przedstawieniem mieliśmy czas na spacer po parku w okolicach budynku Sejmu RP (właśnie z tego spaceru są zdjęcia, w teatrze się nie udało).

Dramat Szekspira, jak się okazało, był tylko inspiracją dla polskich twórców spektaklu, którzy dokonali bardzo swobodnej parafrazy oryginału. Sztuka z muzyką Stokłosy, w reżyserii choreografa Janusza Józefowicza z dość odważnym polskim tekstem zrobiła jednak na młodzieży dość duże pozytywne wrażenie, bo to mimo wszystko ciągle opowieść o romantycznej miłości i konflikcie pokoleń zakończona na dodatek wspólnym samobójstwem kochanków – to musi wzruszać, no i jeszcze ta muzyka…

Prawie jednogłośnie J uznaliśmy wyjazd za udany!

Renata Ołdak

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

 

 

Zajęcia matematyczno-przyrodnicze (SP)

Na zajęcia matematyczno – przyrodnicze dla szkoły podstawowej uczęszcza 16 osób z klas IV – VI. Uczniowie poznali czynniki pogodowe i systematycznie prowadzą dziennik pogody. Na jego podstawie sporządzają diagramy przedstawiające temperaturę w kolejnych dniach miesiąca oraz wykresy ciśnienia atmosferycznego. Uczą się obliczać średnią dla danego miesiąca. Wykonali też „domowy” barometr.

W ramach zajęć uczniowie poznawali rośliny doniczkowe wyszukując ich nazwy, rodzinę, kraj pochodzenia, wymagania. Wykonali również komputerowo piękne tabliczki do kwiatów.

Zabawy i doświadczenia ze światłem były dla dzieci doskonałą lekcją pozwalającą im na podstawie przeprowadzonych ćwiczeń wywnioskować, jak rozchodzi się światło, kiedy ulega załamaniu, odbiciu, w jaki sposób ulega rozszczepieniu. Uczniowie byli szczególnie zaintrygowani sztuczkami z wodą i monetą.

Poprzez zabawę i doświadczenie dzieci dowiedziały się nieco o tarciu i napięciu powierzchniowym. Wyjaśniły, dlaczego woda nie wylewa się z odwróconej szklanki przykrytej kartką, jak zdjąć obrus nie przestawiając naczyń, dlaczego nie wszystkie przedmioty toną.

 

Mocno pobudziły ciekawość uczniów zajęcia z mikroskopem. Uczniowie poznali jego budowę, uczyli się samodzielnie oglądać trwałe preparaty roślinne. Bardzo dobrze poradzili sobie z wykonaniem nietrwałego preparatu z łuski cebuli. Dużym wyzwaniem było dla nich narysowanie oglądanego pod mikroskopem preparatu, ale i z tym zadaniem niektórzy poradzili sobie doskonale.

Kolejne zajęcia i kolejne emocje przed nami. Zaczynamy projektować i urządzać ogród.

******

Kolejne zajęcia matematyczno-przyrodnicze dla uczniów szkoły podstawowej już za nami. Projektowanie i rysowanie ogrodu w skali było dla dzieci dużą frajdą, ale też wyzwaniem, bo musiały przeliczać wymiary rzeczywiste na odpowiadające im wymiary odpowiednio zmniejszone. Mimo początkowych trudności, poradziły sobie doskonale. Nasionka kwiatów jednorocznych wysiane i opisane. Teraz tylko wystarczy podlewać i patrzeć, jak rosną. A w tak zwanym międzyczasie poznajemy rodzaje zegarów słonecznych i zasadę ich działania. Dzieci wykonały zegar pionowy z gotowego szablonu i narysowały tarczę zegara poziomego.

Izabela Gadomska

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

 

 
Więcej artykułów…
A- A A+

This text will be resized

Facebook Slide Likebox