Rodzice
Facebook
Udostępnij
LICZNIK ODWIEDZIN
558750
DzisiajDzisiaj180
WczorajWczoraj280
Ten tydzieńTen tydzień2298
Home Szkolenia

Szkolenia

Warsztaty w Szkole Edukacji

4 listopada 2016 roku odbyła się kolejna edycja cyklicznych warsztatów dla nauczycieli języka polskiego uczestniczących programie Szkoła Edukacji. Uczestniczyły w nich: Emilia Badurek, Iwona Gajda i liczni nauczyciele z warszawskich szkół podstawowych, gimnazjów i liceów. Prowadziły je panie Agata Patalas i Iwona Kołodziejczyk, które w poprzednim roku szkolnym gościły kilkakrotnie na lekcjach języka polskiego w IV, V i VI klasie.

Więcej…

 

Laboratorium praktyk edukacyjnych - szkolenie

We wtorek 18 października gościliśmy w szkole trenerkę Centrum Edukacji Obywatelskiej i opiekunkę naszej szkoły w programie „Laboratorium praktyk edukacyjnych” Mirkę Rokicką. Odbyło się spotkanie szkoleniowe całej Rady Pedagogicznej, na którym Mirka poprowadziła z nauczycielami OK lekcję. Na przyrodzie uczyliśmy się o owadach, doświadczając na sobie, jak powinna przebiegać lekcja z uwzględnieniem wszystkich elementów oceniania kształtującego. Warsztat był bardzo inspirujący. Po tej części nauczyciele z grupy laboratoryjnej kontynuowali spotkanie. Przeanalizowaliśmy aktualną sytuację wprowadzania praktyki analizy prac uczniowskich w naszej szkole i ustaliliśmy dalszy kierunek działań. Już za tydzień kolejne spotkanie.

Więcej…

 

Wyjazd integracyjno-szkoleniowy pracowników szkoły

Wieloletnią tradycją naszej szkoły są integracyjno-szkoleniowe wyjazdy nauczycieli i pracowników. Każda trzydniowa wyprawa ma temat przewodni. W tym roku wyruszyliśmy na Podlasie, aby poznać kulturę i tradycję tego regionu. Wyjazd był połączeniem różnych form aktywnego wypoczynku i  duchowej refleksji  w przestrzeni prawosławnych cerkwi. Zaczęliśmy od zwiedzenia Drohiczyna, muzeum diecezjalnego,  i dwóch bardzo ciekawych wystaw w Domu Kultury.  Tego samego dnia podziwialiśmy Puszczę Białowieską przemierzając ją na rowerach. Kolejny dzień rozpoczął się od spływu kajakowego po rzece Narewce i Narwi do niezwykłego miejsca skitu – pustelni świętych Antoniego i Teodozjusza Kijowsko - Pieczerskich w Ordynkach.  Po tak wyczerpującym przedpołudniu był czas na odpoczynek na basenie w Hajnówce i zwiedzanie miejscowych cerkwi. Ostatniego dnia zwiedzaliśmy Supraśl, muzeum ikon, Białystok. Wiele pięknych chwil dostarczyły nam warsztaty malowania ikon wspólnie spędzony czas ma ogromne znaczenie dla budowania dobrych relacji i efektywnej pracy w ciągu całego roku szkolnego.

Dyr. Grażyna Kapaon

Więcej…

 

Konferencja „Pokaż mi, jakie są kryteria sukcesu, a będę lepiej się uczył”

14 czerwca 2016 r.  w Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się konferencja pt. „Pokaż mi, jakie są kryteria sukcesu, a będę lepiej się uczył” zorganizowana przez Centrum Edukacji Obywatelskiej w ramach programu Szkoła Ucząca Się. Z naszej szkoły w konferencji wzięły udział dyr. Grażyna Kapaon, Barbara Janus i Katarzyna Rybner.  Odbyły się dwa panele, w których uczestniczyli dyrektorzy szkół, nauczyciele, rodzice i uczniowie. Pierwszy poświęcony był celom lekcji i kryteriom sukcesu, drugi Okzeszytowi, nowej, bardzo ciekawej  propozycji CEO.  Częścią konferencji była ogólnopolska prezentacji projektów uczniowskich. Mieliśmy okazję zainspirować się wieloma interesującymi pomysłami i podziwiać całoroczną pracę uczniów.    Nasza nauczycielska biblioteczka powiększyła się o nowe pozycje „Uczę w klasach młodszych” Danuty Sterny, „Sztuka i teoria  skutecznego nauczania” Roberta J. Marzano i „Badanie przez działanie”  Richarda Sagora. Przywiozłyśmy także dla nauczycieli ciekawą pomoc dydaktyczną.

Więcej…

 

Konferencja Przestrzenie edukacji 21. Otwieramy szkołę!

6 czerwca 2016 r. uczestniczyłam w Konferencji Przestrzenie edukacji 21. Otwieramy szkołę!  zorganizowaną przez Centrum Edukacji Obywatelskiej. Było to podsumowanie międzynarodowego projektu realizowanego przez CEO, który badał  trzy obszary przestrzeni edukacyjnej; społeczno-kulturowej, wirtualno-technologicznej, fizycznej i architektonicznej.

Zaproszeni goście ze Szwecji, Wielkiej Brytanii, Niemiec i Polski w swoich wystąpieniach odpowiadali na pytania jak przekształcić miejsce zbrodni (czyt. szkoły) w nowoczesne przestrzenie uczenia się? Jak zmieniać i przystosowywać do potrzeb współczesnych uczniów architekturę wnętrz, uczynić ją przyjazną i funkcjonalną?  Bardo ciekawe było przedstawienie propozycji  Davida D. Thornburg, „amerykańskiego badacza i futurysty, który czerpiąc z antropologii (m.in. z badań Gregory Batesona) i zastanawiając się nad pierwotnymi procesami uczenia się człowieka, zaproponował on taką organizację przestrzeni edukacyjnej, która danej społeczności uczniów oferuje się możliwość współbycia z innymi osobami w różnych sytuacjach edukacyjnych. Mówił on o wodopoju, miejscu spotkań różnorodności osób i poglądów, w którym każdy może być i uczniem i nauczycielem. Jaskini, do której uciekamy przed hałasem, kolegami po to, aby pomyśleć, odpocząć, pobyć samym sobą. Ognisku, gdzie siadamy razem, aby posłuchać historii, porozmawiać,  pozwolić grupie popracować nad własnymi pomysłami. Piaskownicy/laboratorium miejscu eksperymentowania, bezpiecznym, gdzie podejmujemy próby i popełniamy błędy. Szczycie góry albo scenie, miejscu w którym dzielimy się swoją wiedzą, pokazujemy swoje mocne strony, swój potencjał. Mieliśmy okazję poznać polskie przykłady szkół, wyróżniających się przestrzenią przyjazną uczeniu się np. Zespół Szkół w Radowie Małym.

W drugiej części konferencji odbyło się dziewięć różnych  warsztatów. Dotyczyły one architektury, współczesnych technologii, kultury uczenia się, wspólnego projektowania, partycypacji w szkole, gier edukacyjnych. Uczestnicy konferencji otrzymali bardzo ciekawe publikacje w wersji cyfrowej, które są efektem projektu. Warto się z nimi zapoznać. Więcej o projekcie na stronie http://www.think.org.pl

 

Dyr. Grażyna Kapaon

 
Więcej artykułów…
Facebook Slide Likebox