Rodzice
Facebook
Udostępnij
LICZNIK ODWIEDZIN
753454
DzisiajDzisiaj326
WczorajWczoraj615
Ten tydzieńTen tydzień1572
Home Szkolenia Konferencja Przestrzenie edukacji 21. Otwieramy szkołę!

Konferencja Przestrzenie edukacji 21. Otwieramy szkołę!

6 czerwca 2016 r. uczestniczyłam w Konferencji Przestrzenie edukacji 21. Otwieramy szkołę!  zorganizowaną przez Centrum Edukacji Obywatelskiej. Było to podsumowanie międzynarodowego projektu realizowanego przez CEO, który badał  trzy obszary przestrzeni edukacyjnej; społeczno-kulturowej, wirtualno-technologicznej, fizycznej i architektonicznej.

Zaproszeni goście ze Szwecji, Wielkiej Brytanii, Niemiec i Polski w swoich wystąpieniach odpowiadali na pytania jak przekształcić miejsce zbrodni (czyt. szkoły) w nowoczesne przestrzenie uczenia się? Jak zmieniać i przystosowywać do potrzeb współczesnych uczniów architekturę wnętrz, uczynić ją przyjazną i funkcjonalną?  Bardo ciekawe było przedstawienie propozycji  Davida D. Thornburg, „amerykańskiego badacza i futurysty, który czerpiąc z antropologii (m.in. z badań Gregory Batesona) i zastanawiając się nad pierwotnymi procesami uczenia się człowieka, zaproponował on taką organizację przestrzeni edukacyjnej, która danej społeczności uczniów oferuje się możliwość współbycia z innymi osobami w różnych sytuacjach edukacyjnych. Mówił on o wodopoju, miejscu spotkań różnorodności osób i poglądów, w którym każdy może być i uczniem i nauczycielem. Jaskini, do której uciekamy przed hałasem, kolegami po to, aby pomyśleć, odpocząć, pobyć samym sobą. Ognisku, gdzie siadamy razem, aby posłuchać historii, porozmawiać,  pozwolić grupie popracować nad własnymi pomysłami. Piaskownicy/laboratorium miejscu eksperymentowania, bezpiecznym, gdzie podejmujemy próby i popełniamy błędy. Szczycie góry albo scenie, miejscu w którym dzielimy się swoją wiedzą, pokazujemy swoje mocne strony, swój potencjał. Mieliśmy okazję poznać polskie przykłady szkół, wyróżniających się przestrzenią przyjazną uczeniu się np. Zespół Szkół w Radowie Małym.

W drugiej części konferencji odbyło się dziewięć różnych  warsztatów. Dotyczyły one architektury, współczesnych technologii, kultury uczenia się, wspólnego projektowania, partycypacji w szkole, gier edukacyjnych. Uczestnicy konferencji otrzymali bardzo ciekawe publikacje w wersji cyfrowej, które są efektem projektu. Warto się z nimi zapoznać. Więcej o projekcie na stronie http://www.think.org.pl

 

Dyr. Grażyna Kapaon

 
Facebook Slide Likebox