Rodzice
Facebook
Udostępnij
LICZNIK ODWIEDZIN
672896
DzisiajDzisiaj206
WczorajWczoraj569
Ten tydzieńTen tydzień775
Home Współpraca i wiedza kluczem do sukcesu

Wyjazd do teatru

1 kwietnia uczniowie klas szóstych zmagali się z pierwszym tak poważnym egzaminem w życiu. Ale dla dziesięciorga uczniów z klas IV – VI był to dzień przeżyć teatralnych. Po raz pierwszy grupa uczniów szkoły podstawowej uczestniczących w zajęciach dodatkowych rozwijających kompetencje kluczowe - zajęciach ze świadomości i ekspresji kulturalnej w ramach Projektu "Współpraca i wiedza kluczem do sukcesu" pojechała na przedstawienie do Teatru Buffo do Warszawy.

Więcej…

 

"Romeo i Julia" w Buffo

1 kwietnia 2014 r. grupa młodzieży Gimnazjum biorąca udział w zajęciach dodatkowych rozwijających kompetencje kluczowe - zajęciach ze świadomości i ekspresji kulturalnej w ramach Projektu „Współpraca i wiedza kluczem do sukcesu” pojechała do warszawskiego Teatru Buffo na musical „Romeo i Julia”. Młodzież była pod opieką pani Mirosławy Ufnal i Renaty Ołdak. Spektakl rozpoczynał się o godzinie 1900, a więc, że przezornie wyjechaliśmy ze szkoły wcześniej, przed przedstawieniem mieliśmy czas na spacer po parku w okolicach budynku Sejmu RP (właśnie z tego spaceru są zdjęcia, w teatrze się nie udało).

Dramat Szekspira, jak się okazało, był tylko inspiracją dla polskich twórców spektaklu, którzy dokonali bardzo swobodnej parafrazy oryginału. Sztuka z muzyką Stokłosy, w reżyserii choreografa Janusza Józefowicza z dość odważnym polskim tekstem zrobiła jednak na młodzieży dość duże pozytywne wrażenie, bo to mimo wszystko ciągle opowieść o romantycznej miłości i konflikcie pokoleń zakończona na dodatek wspólnym samobójstwem kochanków – to musi wzruszać, no i jeszcze ta muzyka…

Prawie jednogłośnie J uznaliśmy wyjazd za udany!

Renata Ołdak

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

 

 

Zajęcia matematyczno-przyrodnicze (SP)

Na zajęcia matematyczno – przyrodnicze dla szkoły podstawowej uczęszcza 16 osób z klas IV – VI. Uczniowie poznali czynniki pogodowe i systematycznie prowadzą dziennik pogody. Na jego podstawie sporządzają diagramy przedstawiające temperaturę w kolejnych dniach miesiąca oraz wykresy ciśnienia atmosferycznego. Uczą się obliczać średnią dla danego miesiąca. Wykonali też „domowy” barometr.

W ramach zajęć uczniowie poznawali rośliny doniczkowe wyszukując ich nazwy, rodzinę, kraj pochodzenia, wymagania. Wykonali również komputerowo piękne tabliczki do kwiatów.

Zabawy i doświadczenia ze światłem były dla dzieci doskonałą lekcją pozwalającą im na podstawie przeprowadzonych ćwiczeń wywnioskować, jak rozchodzi się światło, kiedy ulega załamaniu, odbiciu, w jaki sposób ulega rozszczepieniu. Uczniowie byli szczególnie zaintrygowani sztuczkami z wodą i monetą.

Poprzez zabawę i doświadczenie dzieci dowiedziały się nieco o tarciu i napięciu powierzchniowym. Wyjaśniły, dlaczego woda nie wylewa się z odwróconej szklanki przykrytej kartką, jak zdjąć obrus nie przestawiając naczyń, dlaczego nie wszystkie przedmioty toną.

 

Mocno pobudziły ciekawość uczniów zajęcia z mikroskopem. Uczniowie poznali jego budowę, uczyli się samodzielnie oglądać trwałe preparaty roślinne. Bardzo dobrze poradzili sobie z wykonaniem nietrwałego preparatu z łuski cebuli. Dużym wyzwaniem było dla nich narysowanie oglądanego pod mikroskopem preparatu, ale i z tym zadaniem niektórzy poradzili sobie doskonale.

Kolejne zajęcia i kolejne emocje przed nami. Zaczynamy projektować i urządzać ogród.

******

Kolejne zajęcia matematyczno-przyrodnicze dla uczniów szkoły podstawowej już za nami. Projektowanie i rysowanie ogrodu w skali było dla dzieci dużą frajdą, ale też wyzwaniem, bo musiały przeliczać wymiary rzeczywiste na odpowiadające im wymiary odpowiednio zmniejszone. Mimo początkowych trudności, poradziły sobie doskonale. Nasionka kwiatów jednorocznych wysiane i opisane. Teraz tylko wystarczy podlewać i patrzeć, jak rosną. A w tak zwanym międzyczasie poznajemy rodzaje zegarów słonecznych i zasadę ich działania. Dzieci wykonały zegar pionowy z gotowego szablonu i narysowały tarczę zegara poziomego.

Izabela Gadomska

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

 

 

Zajęcia matematyczno-przyrodnicze

W ramach projektu „Współpraca i wiedza kluczem do sukcesu” realizowane są zajęcia matematyczno-przyrodnicze w gimnazjum. W zajęciach uczestniczą dwie grupy: każda po 10 osób. Jedną grupę prowadzi p. Jolanta Staniszewska, zajęcia odbywają się w czwartki. Drugą grupę prowadzi p. Jadwiga Subzda, zajęcia odbywają się w soboty.

Więcej…

 

Zajęcia dodatkowe z języka angielskiego

W ramach projektu „Współpraca i wiedza kluczem do sukcesu” środowe i czwartkowe popołudnia wypełnione są intensywną nauką języka angielskiego. Zajęcia dla uczniów szkoły podstawowej, jak również gimnazjalistów mają podobny przebieg, różnią się wyłącznie trudnością przygotowanych materiałów.

Pierwszą część spotkania poświęcamy na ćwiczenie słuchania ze zrozumieniem. Słuchamy nie tylko lektorów, ale także dobrej muzyki. Następnie przechodzimy do części tematycznej, tutaj główną rolę odgrywa oprogramowanie interaktywne do naszego kursu ‘Smart Time’. Wszystko po to, aby podsumować zadaniem na komunikację, typu ‘class survey’.

Lekcje języka angielskiego nie kończą się jednak w klasie. Każdy uczestnik kursu ma dostęp do platformy ‘InstaLing’, służącej do nauki słownictwa. Cieszy się ona dużym zainteresowaniem, dodatkową motywację stanowią raporty i oceny, do których mam dostęp z poziomu panelu nauczyciela.

Sebastian Radzio

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

 

Więcej…

 
Więcej artykułów…
Facebook Slide Likebox