Rodzice
Facebook
Udostępnij
LICZNIK ODWIEDZIN
723726
DzisiajDzisiaj113
WczorajWczoraj455
Ten tydzieńTen tydzień1767
Home Współpraca i wiedza kluczem do sukcesu

Zajęcia matematyczno – przyrodnicze trwają

W październiku uczestnicy zajęć zmierzyli się ze skalą: poznali rodzaje skali, uczyli się obliczać rzeczywiste odległości w oparciu o mapę, a także korzystając z pięknej, jesiennej pogody, ćwiczyli praktycznie rysowanie w skali. Tu przydała się umiejętność przeliczania jednostek długości i biegłość w liczeniu. Trzeba przyznać, że w praktyce poradzili sobie znakomicie.

Nauka poprzez doświadczenie dominowała na kolejnych zajęciach. Uczniowie zakładali eksperymentalne hodowle rzeżuchy według instrukcji, zakładali dziennik obserwacji. Świetnie bawili się poznając właściwości światła, wyciągali wnioski na podstawie przeprowadzanych doświadczeń.

A listopadowe zajęcia poświęcone były zdrowemu odżywianiu. Dzieci poznały podstawowe składniki odżywcze, ich rolę oraz źródła. Dowiedziały się również o E-dodatkach do żywności i ich szkodliwym działaniu. Swoją wiedzę przeniosły na plakaty. Miejmy nadzieję, że po tych zajęciach będą rozważniej dobierały jedzenie i przekąski.

I. Gadomska

 

Więcej…

 

Zajęcia matematyczno-przyrodnicze

W ramach projektu „Współpraca i wiedza kluczem do sukcesu” w Publicznym Gimnazjum w Strachówce odbywają się zajęcia matematyczno-przyrodnicze w dwóch grupach po 10 uczestników.

Więcej…

 

Zajęcia społeczno-obywatelskie, zajęcia - wioska

ZAJĘCIA SPOŁECZNO – OBYWATELSKIE

Cele zajęć to: zdobycie umiejętności znajdywania i wykorzystywania informacji o życiu społecznym i kulturalnym; krytyczna analiza informacji medialnych; nabycie umiejętności przygotowywania krótkich form dziennikarskich. Dlaczego media? Ponieważ media to czwarta władza. Na każdym kroku jesteśmy atakowani przekazami medialnymi, dlatego jedną z kluczowych umiejętności dla uczniów kształconych do realiów przyszłości jest krytyczna analiza tych przekazów oraz umiejętność poruszania się w zdigitalizowanym świecie. Przyglądaliśmy się zmianom, jakie dokonały się na przełomie kilkudziesięciu lat w prasie, Internecie i telewizji. Nie chcąc pozostać jedynie w pozycji odbiorców, sami piszemy teksty oraz uczymy się nagrywać krótkie materiały dziennikarskie. Najważniejsze i najtrudniejsze, co staramy się robić, to poszukiwanie tematów bliskich uczniom, ale i nurtujących lokalną społeczność.

Więcej…

 

Spektakl Metro

 

21 października 2014 r. grupa dziesięciu gimnazjalistek uczestniczących w Projekcie „Współpraca i wiedza kluczem do sukcesu” w ramach zajęć dodatkowych rozwijających kompetencje kluczowe ze świadomości i ekspresji kulturalnej wybrała się na spektakl „Metro” do Teatru „Buffo” w Warszawie.

Dlaczego taki wybór? Między innymi dlatego, że przez peron „Metra” przewinęło się wiele popularnych dzisiaj postaci polskich scen, jak chociażby Edyta Górniak, Robert Janowski, Bogusław Linda, czy Olaf Lubaszenko i chcieliśmy zobaczyć ten słynny musical, od którego zaczynali swoje kariery. Spektakl, którego tytuł jest znany chyba każdemu miłośnikowi musicali w Polsce, był z powodzeniem wystawiany w Moskwie, a nawet w Nowym Jorku i jest obecny w regularnym repertuarze „Studio Buffo”.

Jan (Jerzy Grzechnik) jest typem zbuntowanego samotnika, obdarzonego niezwykłym głosem. W podziemiach metra, gdzie czuje się najlepiej, poznaje Ankę (Natalia Srokocz), która uciekła z domu, ma marzenia - chce zostać artystką. Próbuje dostać się do obsady teatru, do której kandydatów przesłuchują brat Jana, Filip (Maciej Robakiewicz) oraz jego artystyczny asystent (Mariusz Czajka). Akcja przenosi się do teatru, gdzie w trakcie castingu, młodzi ludzie przeżywają swoje pierwsze rozczarowania artystyczne. Po odrzuceniu przez dyrektora nie poddają się i na peronie metra tworzą własną niekomercyjną i indywidualną sztukę.

Scenografia jest bardzo funkcjonalna. Neony imitujące podziemia metra, dźwięk przejeżdżających pociągów i cała warstwa muzyczna doskonale oddają realia prawdziwego metra. Kolorowe efekty laserowe przykuwają uwagę, a w połączeniu z ultrafioletowymi świetlówkami, wykorzystanymi m.in. w widowiskowej scenie z zegarem, stanowią ciekawe rozwiązanie techniczne.

Więcej…

 

Nauka i zabawa

 

W ostatnią sobotę września uczestnicy zajęć matematyczno – przyrodniczych ze szkoły podstawowej uczyli się rozpoznawać i nazywać figury płaskie, odróżniać figury foremne od nieforemnych, rysować i wycinać wielokąty foremne. Poznali zasady tworzenia parkietaży platońskich i archmedesowskich. Nauce towarzyszyła twórcza praca dzieci, w efekcie czego powstały kolorowe, samodzielnie stworzone parkietaże.

Iza Gadomska

 

Więcej…

 
Więcej artykułów…
Facebook Slide Likebox