Rodzice
Facebook
Udostępnij
LICZNIK ODWIEDZIN
1273528
DzisiajDzisiaj271
WczorajWczoraj905
Ten tydzieńTen tydzień5862
Home ZAMÓWIENIA / OFERTY Klasa 2

Klasa 2

Od 30 marca zadania dla drugiej klasy znajdują się na blogu klasowym

>>> Kliknij, aby otworzyć BLOGA <<<

 

26-27 MARCA, CZWARTEK i PIĄTEK

Przed nami kolejny dzień. W dalszym ciągu jesteśmy w tematyce wiosny. Dziś zajmiemy się opisem bociana. Będziemy też uczyć się piosenki o bocianie. Zachęcam też do zabawy na podwórku. Róbcie sobie przerwy w nauce.

Zadanie 1. Wysłuchaj wywiadu (rozmowy) z bocianem:

https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw

Proszę, otwórz zeszyt w linie i zapisz dzisiejszą datę. Na podstawie wysłuchanych informacji przepisz i dokończ zdania:

Bociany są bardzo………………………. ptakami.

Zazwyczaj wracają do tych samych………. .

Niektóre gniazda mają……………………. .

Zadanie 2. Przyjrzyj się ilustracji. Odczytaj podpisy.

W ramkach są  poszczególne części ciała bociana . Wykorzystując wyrazy z ramki napisz kilka zdań opisujących bociana. Zacznij od napisania tytułu:

Opis bociana

Potem układaj zdania. Nie rozpoczynaj każdego nowego zdania stale od wyrazu: Bocian…………………. Można przecież zacząć tak: Ma on……… . lub:  Ten ptak………. .

Możesz też dopisać inne zdania, np.: Żywi się………………… . Buduje gniazda……………………………….

Dla chętnych: możesz narysować bociana w zeszycie.

Zadanie 3. Posłuchaj piosenki. Link do niej:

https://www.youtube.com/watch?v=Q9GXQJ6kRRA

A teraz spróbuj jej się nauczyć.

Słowa piosenki „Witaj boćku”

1.Witaj boćku, kle-kle,

Witaj nam bocianie,

Łąka ci szykuje,

Łąka ci szykuje,

żabki na śniadanie.

2.Kle- kle boćku, kle- kle

Usiądź na stodole,

Chłopcy ci szykują,

Chłopcy ci szykują

gniazdo w starym kole.

3.Kle- kle boćku, kle- kle

Witamy cię radzi,

Gdy zza morza wrócisz,

Gdy zza morza wrócisz,

Wiosnę nam sprowadzisz.

Proszę, naucz się tej piosenki na pamięć. Będziemy ją śpiewać w szkole, gdy się spotkamy. J

Zadanie 4. Wykonaj zadania w kartach matematycznych na stronie 41.

 

Dla chętnych: Zagraj z starszym domownikiem w matematyczną grę planszową. Znajduje się się ona na stronie 38 i 39.


26 MARCA, JĘZYK ANGIELSKI

Dzisiaj z języka angielskiego nauczysz się przymiotników  (Learn Opposites).  Powtórz kilka razy za lektorem, aby jak najwięcej zapamiętać. Zapisz potem te wyrazy w zeszycie do języka angielskiego.

 

https://www.youtube.com/watch?v=s454_vixW6I

 

 

25 MARCA, ŚRODA

Dzień dobry wszystkim!

Witam Was w kolejnym wiosennym dniu. Z wykonanych przez Was zadań, które otrzymałam od Waszych rodziców widzę, że jesteście pracowitymi i obowiązkowymi dziećmi. Tematyka dzisiejszych zadań nadal jest o wiośnie.

Pracujcie tak, by rodzice jak najmniej Wam pomagali. Poradzicie sobie.

Zadanie 1. Zagadka o wiośnie:

„Kiedy słonko wyżej wschodzi,

czas na wiosnę już przychodzi.

Na górskich łąkach w fioletowym płaszczyku

spod śniegu wychodzi tych kwiatów bez liku.”

Postaraj się samodzielnie odpowiedzieć na  to pytanie. Jeżeli będziesz miał (miała) kłopoty, znajdziesz rozwiązanie w podręczniku na stronie 38 lub 40. Zapisz dzisiejszą datę w zeszycie w linie i narysuj rozwiązanie tej zagadki. Podpisz rysunek. Jeżeli chcesz, możesz przepisać treść tej zagadki.

Zadanie 2. Przeczytaj uważnie tekst z podręcznika pt. „Krokus” na stronie 40 i 41.Odpowiedz pisemnie pełnym zdaniem na dowolne pytanie pod tekstem.

Zadanie 3. Ułóż rymowankę na temat oznak wiosny. Zanim to zrobisz, wyjdź na podwórko (jeżeli możesz). Pospaceruj, pobiegaj, podpatruj przyrodę w ogrodzie. Może pomysł  przyjdzie do głowy? Zapisz ją w zeszycie bez rozwiązania. Kto będzie mógł niech przyśle do mnie. Postaram się sama rozwiązać przygotowane przez Was zagadki J

Zadanie 4. Pamiętasz przymiotniki? Odpowiadają na pytania: jaki? jaka? jakie? Będziesz dziś je stopniować. Ja pokażę Ci jeden przykład, Ciebie poproszę o napisanie podobnie w zeszycie.

wesoły- weselszy- najweselszy

drobna-

mała-

cienki-

jasny-

nowy-

zimny-

Zadanie 5. Będziesz odczytywać temperatury na termometrze. Wykonasz też obliczenia związane z temperaturą. Otwórz podręcznik na stronie 112. Wykonaj  pierwsze i drugie  ćwiczenie. Nie musisz ich zapisywać. Zwróć uwagę, co to jest różnica temperatur. Tego typu zadania już kiedyś robiliśmy.

Wykonaj pisemnie zadanie 1,2 i 3 z ćwiczeń na stronie 36.

Dla chętnych uczniów, którzy uważają, że zadań mają za mało zadaję dodatkowo 4 i 5 ze strony 37.

Pamiętajcie o tym, że służę Wam i Waszym rodzicom pomocą. Postarajcie się systematycznie wykonywać zadania. Nie zapominajcie o codziennym czytaniu. Pomóżcie też swoim rodzicom w kuchni, na podwórku czy ogrodzie. Czekam na wieści od Was. Pozdrawiam .

 

Wasza pani

24 marca, wtorek

 

Kolejne propozycje wiosennych zadań na dzisiejszy dzień:

Zadanie 1. Obejrzyj film na temat pierwszych wiosennych kwiatów:

https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg

Przeczytaj uważnie wiersz o wiośnie w podręczniku na 38 stronie.

Zadanie 2. W przeczytanym tekście podkreśl ołówkiem nazwy roślin. Ułóż i zapisz je w zeszycie w kolejności alfabetycznej. Pamiętaj o zapisaniu daty.

Zadanie 3. Wypisz z wiersza :

2 rzeczowniki:

2 czasowniki:

2 przymiotniki:

Zadanie 4. Zrelaksuj się przy pięknej muzyce:

https://www.youtube.com/watch?v=36bAoH3OTpA

 

Zadanie 5. Wykonaj pisemnie w zeszycie w kratkę polecenie 2 str.105 (zrób rysunek pomocniczy tak jak w podręczniku), oraz polecenie 4 str.105.

23  marca, poniedziałek

Drodzy drugoklasiści,

Moje propozycje do wykonywania zadań na dziś.

Zadanie 1. Obejrzyj film edukacyjny o wiośnie: www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY oraz przeczytaj uważnie tekst w podręczniku na stronie 36 i 37.

Zadanie 2. Zapisz i dokończ  w zeszycie zdanie: Wiosną zawsze……. .

Zadanie 3. Podkreśl w czytanym  tekście nazwy zwierząt. Napisz je kolejności alfabetycznej.

Zadanie 4. Przez tydzień obserwuj pogodę. Zaprojektuj na kartonie kalendarz pogody i notuj w nim swoje spostrzeżenia . Możesz to zrobić tak:

https://www.bajkidoczytania.pl/img/kalendarz-pogody-dla-dzieci-1.png

Zjawiska pogodowe możesz zapisywać lub wykonywać ilustracje. Obserwuj  codziennie  od 24 marca. Najlepiej będzie, jeżeli będziesz to robić o tej samej porze dnia. Obejrzę tą pracę po zakończeniu zawieszonych zajęć.

 

Zadanie 5. Naucz się pięknie czytać tekst ze str.36

***********************************************

KLASA 2

PRZEDMIOT: EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

TERMIN WYKONYWANIA ZADAŃ: od 16 do 20 marca

Sposób sprawdzenia: Librus, E-mail lub MMS (w miarę możliwości).

Zachęcam do systematycznego wykonywania zadań.

**********************************************************************************

PONIEDZIAŁEK, 16 MARCA

Zadanie 1. Posłuchaj rad Pana Śmietnika.

Link do filmiku:

https://www.youtube.com/watch?v=uWLFOUKkzGA

Zadanie 2. Poniżej podane są zasady pozwalające zmniejszyć ilość śmieci. Przepisz zdania do zeszytu wpisując brakujące wyrazy:

Segreguj …………………….. i wrzucaj do odpowiednich ………………………….. .

Wybieraj towary z ………………………ilością opakowań.

Kupuj napoje w ……………………….butelkach zamiast………………… .

Nabywaj produkty w ………………………torebkach i pudełkach.

Używaj………………………. siatek podczas zakupów.

Zadanie 3. Co sam/sama możesz zrobić, aby ograniczyć ilość śmieci? Swoją obietnicę zapisz na własnoręcznie wykonanym zielonym liściu i wklej do zeszytu.

Zadanie 4. Sprawdź siebie. Rozwiąż quiz o segregowaniu śmieci.

Link do quizu:

https://samequizy.pl/segregacja-smieci/

**********************************************************************************

WTOREK, 17 MARCA

 

Zadanie 1. Przeczytaj uważnie wiersz pt. „Lekcja” na str. 24 i 25 w podręczniku. Z wiersza wypisz nazwy owoców i warzyw, które kupiła Kasia. Nie używaj zdrobnień.

Zadanie 2. Przepisz do zeszytu nazwy owoców w porządku alfabetycznym.

Zadanie 3. Wykonaj polecenie 4 ze strony 25 w podręczniku.

Zadanie 4. Wykonaj zadania matematyczne (str. 40 w kartach matematycznych).

Zadanie 5 (dla chętnych). Quiz o owocach i warzywach.

Link do quizu:

https://czasdzieci.pl/quizy/quiz,4955bc-warzywa_quiz_obrazkowy.html

**********************************************************************************

ŚRODA, 18 MARCA

 

Zadanie 1. Napisz ogłoszenie o zgubionym piórniku. Skorzystaj z pytań pomocniczych: Kiedy? Gdzie? Co? Kto? Jak się skontaktować? Zadanie wykonaj w zeszycie.

Zadanie 2. Poćwicz tabliczkę mnożenia.

Link do strony:

https://www.matzoo.pl/klasa2/tabliczka-mnozenia-w-zakresie-30_9_101

**********************************************************************************

CZWARTEK, 19 MARCA

 

Zadanie 1. Przeczytaj uważnie tekst w podręczniku na str. 30 i 31. Zapisz w zeszycie ( na podstawie przeczytanej informacji) wyjaśnienie, co to jest zabytek( 3-4 zdania).

Zadanie 2. Obejrzyj prezentację o zabytkach Krakowa. Napisz w zeszycie najważniejsze zabytki Krakowa. Pamiętaj o wielkiej literze w pisowni nazw zabytków.

Link do prezentacji:

https://www.edukator.pl/zabytki-krakowa,presentation,6f866865266069609f188854c031e387b0f59a7c.html

Zadanie 3. Wykonaj pracę plastyczną techniką dowolną o wybranym zabytku Krakowa. Format A-4 lub A-3. Umieść na pracy nazwę zabytku.

**********************************************************************************

PIĄTEK, 20 MARCA

Zadanie 1. Na podstawie kartek z kalendarza ( na stronie 105 w podręczniku) zapisz w zeszycie datę

· pierwszego dnia wiosny (dzień, miesiąc, rok)

· pierwszego dnia lata

· pierwszego dnia jesieni

· pierwszego dnia zimy

Dla chętnych: wyszukaj w kalendarzu i zapisz, w jakie dni tygodnia wypadają w tym roku te daty.

Zadanie 2. Napisz w zeszycie jakie oznaki wiosny możesz zobaczyć dzisiaj za oknem.

Nie zapominajcie o codziennym dłuższym czytaniu! J

 
A- A A+

This text will be resized

Facebook Slide Likebox