Klasa 2
Od 30 marca zadania dla drugiej klasy znajdują się na blogu klasowym
>>> Kliknij, aby otworzyć BLOGA <<<
26-27 MARCA, CZWARTEK i PIĄTEK
Przed nami kolejny dzień. W dalszym ciągu jesteśmy w tematyce wiosny. Dziś zajmiemy się opisem bociana. Będziemy też uczyć się piosenki o bocianie. Zachęcam też do zabawy na podwórku. Róbcie sobie przerwy w nauce.
Zadanie 1. Wysłuchaj wywiadu (rozmowy) z bocianem:
https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw
Proszę, otwórz zeszyt w linie i zapisz dzisiejszą datę. Na podstawie wysłuchanych informacji przepisz i dokończ zdania:
Bociany są bardzo………………………. ptakami.
Zazwyczaj wracają do tych samych………. .
Niektóre gniazda mają……………………. .
Zadanie 2. Przyjrzyj się ilustracji. Odczytaj podpisy.
W ramkach są poszczególne części ciała bociana . Wykorzystując wyrazy z ramki napisz kilka zdań opisujących bociana. Zacznij od napisania tytułu:
Opis bociana
Potem układaj zdania. Nie rozpoczynaj każdego nowego zdania stale od wyrazu: Bocian…………………. Można przecież zacząć tak: Ma on……… . lub: Ten ptak………. .
Możesz też dopisać inne zdania, np.: Żywi się………………… . Buduje gniazda……………………………….
Dla chętnych: możesz narysować bociana w zeszycie.
Zadanie 3. Posłuchaj piosenki. Link do niej:
https://www.youtube.com/watch?v=Q9GXQJ6kRRA
A teraz spróbuj jej się nauczyć.
Słowa piosenki „Witaj boćku”
1.Witaj boćku, kle-kle,
Witaj nam bocianie,
Łąka ci szykuje,
Łąka ci szykuje,
żabki na śniadanie.
2.Kle- kle boćku, kle- kle
Usiądź na stodole,
Chłopcy ci szykują,
Chłopcy ci szykują
gniazdo w starym kole.
3.Kle- kle boćku, kle- kle
Witamy cię radzi,
Gdy zza morza wrócisz,
Gdy zza morza wrócisz,
Wiosnę nam sprowadzisz.
Proszę, naucz się tej piosenki na pamięć. Będziemy ją śpiewać w szkole, gdy się spotkamy. J
Zadanie 4. Wykonaj zadania w kartach matematycznych na stronie 41.
Dla chętnych: Zagraj z starszym domownikiem w matematyczną grę planszową. Znajduje się się ona na stronie 38 i 39.
26 MARCA, JĘZYK ANGIELSKI
Dzisiaj z języka angielskiego nauczysz się przymiotników (Learn Opposites). Powtórz kilka razy za lektorem, aby jak najwięcej zapamiętać. Zapisz potem te wyrazy w zeszycie do języka angielskiego.
https://www.youtube.com/watch?v=s454_vixW6I
25 MARCA, ŚRODA
Dzień dobry wszystkim!
Witam Was w kolejnym wiosennym dniu. Z wykonanych przez Was zadań, które otrzymałam od Waszych rodziców widzę, że jesteście pracowitymi i obowiązkowymi dziećmi. Tematyka dzisiejszych zadań nadal jest o wiośnie.
Pracujcie tak, by rodzice jak najmniej Wam pomagali. Poradzicie sobie.
Zadanie 1. Zagadka o wiośnie:
„Kiedy słonko wyżej wschodzi,
czas na wiosnę już przychodzi.
Na górskich łąkach w fioletowym płaszczyku
spod śniegu wychodzi tych kwiatów bez liku.”
Postaraj się samodzielnie odpowiedzieć na to pytanie. Jeżeli będziesz miał (miała) kłopoty, znajdziesz rozwiązanie w podręczniku na stronie 38 lub 40. Zapisz dzisiejszą datę w zeszycie w linie i narysuj rozwiązanie tej zagadki. Podpisz rysunek. Jeżeli chcesz, możesz przepisać treść tej zagadki.
Zadanie 2. Przeczytaj uważnie tekst z podręcznika pt. „Krokus” na stronie 40 i 41.Odpowiedz pisemnie pełnym zdaniem na dowolne pytanie pod tekstem.
Zadanie 3. Ułóż rymowankę na temat oznak wiosny. Zanim to zrobisz, wyjdź na podwórko (jeżeli możesz). Pospaceruj, pobiegaj, podpatruj przyrodę w ogrodzie. Może pomysł przyjdzie do głowy? Zapisz ją w zeszycie bez rozwiązania. Kto będzie mógł niech przyśle do mnie. Postaram się sama rozwiązać przygotowane przez Was zagadki J
Zadanie 4. Pamiętasz przymiotniki? Odpowiadają na pytania: jaki? jaka? jakie? Będziesz dziś je stopniować. Ja pokażę Ci jeden przykład, Ciebie poproszę o napisanie podobnie w zeszycie.
wesoły- weselszy- najweselszy
drobna-
mała-
cienki-
jasny-
nowy-
zimny-
Zadanie 5. Będziesz odczytywać temperatury na termometrze. Wykonasz też obliczenia związane z temperaturą. Otwórz podręcznik na stronie 112. Wykonaj pierwsze i drugie ćwiczenie. Nie musisz ich zapisywać. Zwróć uwagę, co to jest różnica temperatur. Tego typu zadania już kiedyś robiliśmy.
Wykonaj pisemnie zadanie 1,2 i 3 z ćwiczeń na stronie 36.
Dla chętnych uczniów, którzy uważają, że zadań mają za mało zadaję dodatkowo 4 i 5 ze strony 37.
Pamiętajcie o tym, że służę Wam i Waszym rodzicom pomocą. Postarajcie się systematycznie wykonywać zadania. Nie zapominajcie o codziennym czytaniu. Pomóżcie też swoim rodzicom w kuchni, na podwórku czy ogrodzie. Czekam na wieści od Was. Pozdrawiam .
Wasza pani
24 marca, wtorek
Kolejne propozycje wiosennych zadań na dzisiejszy dzień:
Zadanie 1. Obejrzyj film na temat pierwszych wiosennych kwiatów:
https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg
Przeczytaj uważnie wiersz o wiośnie w podręczniku na 38 stronie.
Zadanie 2. W przeczytanym tekście podkreśl ołówkiem nazwy roślin. Ułóż i zapisz je w zeszycie w kolejności alfabetycznej. Pamiętaj o zapisaniu daty.
Zadanie 3. Wypisz z wiersza :
2 rzeczowniki:
2 czasowniki:
2 przymiotniki:
Zadanie 4. Zrelaksuj się przy pięknej muzyce:
https://www.youtube.com/watch?v=36bAoH3OTpA
Zadanie 5. Wykonaj pisemnie w zeszycie w kratkę polecenie 2 str.105 (zrób rysunek pomocniczy tak jak w podręczniku), oraz polecenie 4 str.105.
23 marca, poniedziałek
Drodzy drugoklasiści,
Moje propozycje do wykonywania zadań na dziś.
Zadanie 1. Obejrzyj film edukacyjny o wiośnie: www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY oraz przeczytaj uważnie tekst w podręczniku na stronie 36 i 37.
Zadanie 2. Zapisz i dokończ w zeszycie zdanie: Wiosną zawsze……. .
Zadanie 3. Podkreśl w czytanym tekście nazwy zwierząt. Napisz je kolejności alfabetycznej.
Zadanie 4. Przez tydzień obserwuj pogodę. Zaprojektuj na kartonie kalendarz pogody i notuj w nim swoje spostrzeżenia . Możesz to zrobić tak:
https://www.bajkidoczytania.pl/img/kalendarz-pogody-dla-dzieci-1.png
Zjawiska pogodowe możesz zapisywać lub wykonywać ilustracje. Obserwuj codziennie od 24 marca. Najlepiej będzie, jeżeli będziesz to robić o tej samej porze dnia. Obejrzę tą pracę po zakończeniu zawieszonych zajęć.
Zadanie 5. Naucz się pięknie czytać tekst ze str.36
***********************************************
KLASA 2
PRZEDMIOT: EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA
TERMIN WYKONYWANIA ZADAŃ: od 16 do 20 marca
Sposób sprawdzenia: Librus, E-mail lub MMS (w miarę możliwości).
Zachęcam do systematycznego wykonywania zadań.
**********************************************************************************
PONIEDZIAŁEK, 16 MARCA
Zadanie 1. Posłuchaj rad Pana Śmietnika.
Link do filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=uWLFOUKkzGA
Zadanie 2. Poniżej podane są zasady pozwalające zmniejszyć ilość śmieci. Przepisz zdania do zeszytu wpisując brakujące wyrazy:
Segreguj …………………….. i wrzucaj do odpowiednich ………………………….. .
Wybieraj towary z ………………………ilością opakowań.
Kupuj napoje w ……………………….butelkach zamiast………………… .
Nabywaj produkty w ………………………torebkach i pudełkach.
Używaj………………………. siatek podczas zakupów.
Zadanie 3. Co sam/sama możesz zrobić, aby ograniczyć ilość śmieci? Swoją obietnicę zapisz na własnoręcznie wykonanym zielonym liściu i wklej do zeszytu.
Zadanie 4. Sprawdź siebie. Rozwiąż quiz o segregowaniu śmieci.
Link do quizu:
https://samequizy.pl/segregacja-smieci/
**********************************************************************************
WTOREK, 17 MARCA
Zadanie 1. Przeczytaj uważnie wiersz pt. „Lekcja” na str. 24 i 25 w podręczniku. Z wiersza wypisz nazwy owoców i warzyw, które kupiła Kasia. Nie używaj zdrobnień.
Zadanie 2. Przepisz do zeszytu nazwy owoców w porządku alfabetycznym.
Zadanie 3. Wykonaj polecenie 4 ze strony 25 w podręczniku.
Zadanie 4. Wykonaj zadania matematyczne (str. 40 w kartach matematycznych).
Zadanie 5 (dla chętnych). Quiz o owocach i warzywach.
Link do quizu:
https://czasdzieci.pl/quizy/quiz,4955bc-warzywa_quiz_obrazkowy.html
**********************************************************************************
ŚRODA, 18 MARCA
Zadanie 1. Napisz ogłoszenie o zgubionym piórniku. Skorzystaj z pytań pomocniczych: Kiedy? Gdzie? Co? Kto? Jak się skontaktować? Zadanie wykonaj w zeszycie.
Zadanie 2. Poćwicz tabliczkę mnożenia.
Link do strony:
https://www.matzoo.pl/klasa2/tabliczka-mnozenia-w-zakresie-30_9_101
**********************************************************************************
CZWARTEK, 19 MARCA
Zadanie 1. Przeczytaj uważnie tekst w podręczniku na str. 30 i 31. Zapisz w zeszycie ( na podstawie przeczytanej informacji) wyjaśnienie, co to jest zabytek( 3-4 zdania).
Zadanie 2. Obejrzyj prezentację o zabytkach Krakowa. Napisz w zeszycie najważniejsze zabytki Krakowa. Pamiętaj o wielkiej literze w pisowni nazw zabytków.
Link do prezentacji:
https://www.edukator.pl/zabytki-krakowa,presentation,6f866865266069609f188854c031e387b0f59a7c.html
Zadanie 3. Wykonaj pracę plastyczną techniką dowolną o wybranym zabytku Krakowa. Format A-4 lub A-3. Umieść na pracy nazwę zabytku.
**********************************************************************************
PIĄTEK, 20 MARCA
Zadanie 1. Na podstawie kartek z kalendarza ( na stronie 105 w podręczniku) zapisz w zeszycie datę
· pierwszego dnia wiosny (dzień, miesiąc, rok)
· pierwszego dnia lata
· pierwszego dnia jesieni
· pierwszego dnia zimy
Dla chętnych: wyszukaj w kalendarzu i zapisz, w jakie dni tygodnia wypadają w tym roku te daty.
Zadanie 2. Napisz w zeszycie jakie oznaki wiosny możesz zobaczyć dzisiaj za oknem.
Nie zapominajcie o codziennym dłuższym czytaniu! J